6 Eylül 2009 Pazar

+18

Dun bi arkadasim facebook status'une bi sey yazmis.

''Reşit kişi hangi yaşta kendi başına karar verebiliyor?''

Cumleyi kendi kendime bi on kez filan okudum. Sonra fark ettim ki bu cumle benim hislerime cok guzel tercuman olmus.

Ben 21 yasindayim. 3 senedir resitim. Bu demek oluyor ki ben artik kendi kararlarini kendi verebilen, kendinden hatta gerektiginde cevresindekilerden sorumlu olan ve tabi ki sorumluluklarinin bilincinde olup bunlari yerine getiren bi bireyim. Nedir bu sorumluluklar? Iyi bir ogrenci, evlat, abla, sevgili, torun, yegen, insan olmak. Kedinin yemegini aksatmamak. Gecikecegin zaman telefon acmak. Kardesinle vakit gecirmek. Babana keyif kahvesi yapmak. Sevgilini guldurmek. Sinifi gecmek. Annenin dogum gununu unutmamak. vs.. Bir de bunlara ek olarak benim su an yapmak zorunda olmadigim fakat farkli bi hayat tarzi sececeksem ve o cok istedigim ozgurlugu tamamiyle elde edeceksem yapmam gerekenler var. Nedir bunlar? Is bulmak. Para kazanmak. Artik babadan, anneden para almamak. Kira odemek. Faturalari odemek. Kendi hayatini kurmak ve onu yasamak.. Iste bunlari yaptigin zaman kimseden izin alman gerekmeyecek. Istedigin dovmeyi vucudunun istedigin yerine yaptirabilirsin. Kasini, agzini, burnunu 1ooo kez deldirebilirsin. Sirt cantani alip o cok istedigin interraili yapabilirsin. Adada gordugun muzisyen rastafarilere katilabilirsin. Canin istedigin an atlayip gider ve gunler belki haftalar suren fotograf gezileri yapabilirsin. Ucuza ucak bileti bulursan 2oo7'den beri istedigin Los Angeles hayalini gerceklestirebilirsin. Gece disari cikarken iznini 2'ye kadar uzatman gerekmez cunku butun gece senindir. Artik koskoca resit bi birey oldugun icin kendin gibi resit arkadaslarinla gecirecegin long weekendlerin vardir ve bunlarin keyfini cikarirsin. Daha neler neler yaparsin bi dusunsene..

Evet ben resitim. Ama ekonomik ozgurlugumu ve kendime olan guvenimi tamamiyle kazandigim zaman kendi basima karar verebilecegim. Simdilik elimde olmayan sebeplerden dolayi ebeveynlerime vekalet vermis bulunmaktayim.

5 sene sonra ayni olmayacagini umuyorum.

Umuyorum.
Umuyorum.
Umuyorum.
Fak!



K.

Hiç yorum yok: